View Single Post
Neutral Good
Mith's Avatar
Sitat av etse Vis innlegg
TL;DR: Det jeg prøver å si er vel at det må skje noen veldig nytt innenfor Dungeon Crawler-sjangeren om er slikt spill skal klare å apellere til massene - og ikke bare en liten nisje.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke det å appellere til massene er noe sjakktrekk i det lange løp med for diablo. Det var stort sett hardcore fans som sto for hypen og markedsføring før spillet ble lansert og nå står de for klagene. Neste gang det kommer et diablo spill tviler jeg på at interessen er i nærheten av så stor og hvis de fortsetter å legge like mye penger og prestisje i diablo 4 så tror jeg de kommer til å gå på en smell. Det er lov å lage nisjespill som ikke selger over 10 millioner kopier, også for blizzard.

Sitat av etse Vis innlegg
På samme måte kom ikke "Ladder-reset" før cirka den tiden jeg sluttet å spille Diablo 2, da jeg ble sinna over at alt jeg hadde gjort plutselig ikke betydde noe. Hadde han jo som non-ladder, men ingen brydde seg om non-ladder når de begynte med ladder-resets.
Vis hele sitatet...
Ja, det er fordeler og ulemper ved det meste, men ladder har utvilsomt vært en suksess, både i diablo 2, warcraft 3 og starcraft 2. Det er ikke noe positivt tegn når spilldesignet preges av et mål om å tjene mer penger på spillerne istedet for å bruke systemer som faktisk fungerer.
Sist endret av Mith; 31. mai 2013 kl. 10:21.