View Single Post
Sitat av Kramer Vis innlegg
Med "vi" mente jeg vesten. Det er mange indikasjoner på at USA, Tyrkia, Saudi Arabia allerede har levert våpen til anti-assad styrker.
Vis hele sitatet...
Ja... og hva har dette med påstanden om at vesten er provokatør å gjøre?

Det er velkjent at de sekulære delene av opprøret har fått finansiell støtte av vesten, ja, og det går rykter om at vi har hatt etteretningsagenter ute og drevet med organisasjons-trening. All den tid Assad offisielt og åpenlyst støtter Hizbollah (palestinsk paramilitær organisasjon som okkuperer Libanesisk land) er ikke dette spesielt forbausendes, og jeg har vanskelig for å se hvorfor dette skulle være spesielt feil.

En haug med rykter uten substansiell informasjon, dog rimelig plausibelt. Det er uansett sikkert at siden dette har måttet bli holdt hemmelig er det ikke våpen-overføringer i spesielt stor skala det er snakk om, og det er uansett ikke avansert militær-utstyr.
Altså mener jeg at USA var en av hovedprovokatørene, de har støttet anti-assad opprørerne med våpen lenge, det er først nå de vil gå ut og gjøre det offentlig. Og med det prøver de å dra andre land inn i konflikten, ved å få med seg NATO og EU-land. Dette vil bare føre til en ytterligere eskalering i konflikten.
Vis hele sitatet...
Å gi moderat finansiell og muligens noe våpen til en side i en borgerkrig er virkelig, virkelig ikke det samme som å være provokatør.
Sist endret av DumDiDum; 27. mai 2013 kl. 02:19.