View Single Post
Sitat av Provo Vis innlegg

Man kan ikke velge å tro på noe. Du kan for eksempel ikke velge å tro på enhjørninger selv om det ligger en potensiell belønning i det, dersom du ikke faktisk er overbevist.
Vis hele sitatet...
Selfølgelig kan man gjøre et valg og tro på noe! Det er et enkelt valg for noen, og et vanskelig valg for andre!
Men det skal jo en liten overbevisning eller et "håp", som trigger dette valget! Men å tenke "dette" er det jeg føler er den største sjangsen jeg har til å komme til paradis, og det er vist overaskende lett å ta det valget.
Uansett, så står det at gud skal dømme rettferdig! (ikke begynn å snakk om barn i afrika som sulter, og hvordan gud kan være retferdig når dette skjer! ikke det jeg snakker om)
Ville tro folk som har vokst opp i en kjeller i tyskland og aldri sett lyset, selfølgelig kommer til himmelen, selvom personen ALDRI har hørt om Jesus/Gud. Står noe om at de som ikke har hatt tilgang til denne "informasjonen" skal bli dømt etter deres hjerte! (symbolsk sett, ikke begynn å kveruler, hehe)

Men negativiteten mot de som har en tro, og at noen ser ned på at andre faktisk lever for noe "større" synes jeg blir domt! Det kan ikke på noen måte føre til noe godt, bare ondt! La folk få ha en tro, og gled deg på deres vegne får at de faktisk har funnet en mening i livet! Selvom du synes det er tull og fanteri, hold det for deg selv! Tenker at du heller ikke liker en kristen "høy på livet" jente, som skal fortelle deg om Jesus!

Forresten mange selvopptatte egoister i denne tråden, og hvis dere er dumme nåkk til å si imot, så er du nok en!