Tråd: Groguide
View Single Post
Sakawa is the way
27
Hei folkens!

Jeg tenker på om jeg skal gro min første plante, og har noen ganske simple spørsmål.
Jeg har ikke noe bra utstyr, jeg har ikke seeds med navn og jeg har ingen tidligere erfaringer med groing.
Men jeg har utrolig lyst til å gro min første plante, i håp om å få et ok- resultet. Alt jeg har er en liten vifte, en ganske sterk gulvlampe uten justerbar styrke og en del frø som jeg har spart opp. Her kommer spørsmålet:
Er det mulig å gro i et skap (skal kun ha én plante), med den lampen jeg har og den viften jeg har?
Jeg er fult klar over at utstyret er for dårlig til å få noe bra resultat, men jeg ser på dette prosjektet som en måte å få litt erfaring på, uten forventninger. Jeg sier meg også fornøyd om planten ikke blir røykbar, så lenge jeg får se den vokse litt.

Jeg ser for meg at svarene jeg får ser slik ut: "dårlig utstyr, dårlig prosjekt, dårlig plante, ikke verdt det". Men for å være ærlig så bryr jeg meg ikke, så hva slags næring vil jeg trenge for at håpet skal være så stort som mulig? kan jeg få tak i alt jeg trenger på plantasjen?

For å gi dere litt mer informasjon. Lyset jeg har er bare 40 watt, men jeg har knust "skjermen" på den, så den lyser ekstremt godt. Denne lampen er også utrolig varm. Hvordan er det for planten?
Viften jeg har er roterbar, 18 watt og selve bladet på viften er like stor som hånden min når jeg strekker den (hånden min er veldig stor).

Det hadde vært kjempe kult om det er et lite håp i dette prosjektet. Også setter jeg utrolig mye pris på hjelp, tips og ærlige svar.