View Single Post
Blixus's Avatar
Trådstarter
405
Sitat av Undef Vis innlegg
Holder med deg, har skrudd så mye på pc'en min selv, så mye at jeg ikke gidder noe mer...

til poenget!

1. i5 2500k og i7 3770k har ikke den største forskjellen og det står ikke fryktelig mye på prosessor i spill, det er faktisk skjermkortet. tenk heller på hva du bruker ekstra, 1,4-1,6k på i5 og 2,4-2,6k på i7, hva er bonus?

2. skal du ha nytt skjermkort, så burde du vente til Nvidia Gtx7xx serien kommer for fult, de har ca 20% bedre ytelse enn den forrige modellen
http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html

3. bråker kabinettet ditt? sjekk viftene, over tid blir ting slitt og lager mer lyd. kanskje det er svaret.

4. Jeg så over temperaturene dine, de er ganske gode og med tanke på at du har lyst på nytt kabinett, så kan du se om du kan ordne på det kabinettet du har og skaffe noen casemods
(anbefaler katoder)

5. er du redd for strømforsyningen? jeg føler meg uber-trygg med 750w, da kjører jeg i7, 3 HDDer, 1 SSD en viftekontroll (maks 50w) og de koselige hvite katodene i Pc'en. SSD'en gjør at Pc'en min starter på 20-30 sekunder avhenging bios innstillinger, fremdeles masse strøm til gode som brukes til 2 550ti'er i SLI, (jeg driter i om de suger juice, jeg er ikke så kresen på grafikk at det skal gå utover pengene jeg har)

6. Jeg kjøpte denne Pc'en rundt min konfirmasjons tid, jeg hadde liten/ingen erfaring med pc fra før, jeg har spurt masse på forumet og ett tips!

selv om du syntes noen svar er teite så må du ta til deg svaret, fordi de fleste som kommenterer på et forum har litt peil på det du spør om, du får hjelp uansett.

Jeg stemmer for en dum strømforsyning som får folk til å krangle!
Vis hele sitatet...
Joda. Jeg hørte på det han sa.. men det verste JEG vet om er når folk svarer med frekke toner.. men jeg tror at jeg kjøper et HAF X nVIDIA edition... det kabinettet mitt er utrolig lite.. det bråker utrolig mye, har lest om det. Viftene mine består av 4 noctua og 1 cooler master (pre-built)
Men jeg filmer også MASSE om det har noe å si.
Har merket en syyyk fps drop med 2500k-en... men kabinett er jeg bestemt for å kjøpe..kanskje jeg hiver en PSU... men jeg får nesten se hvor mye jeg får... jeg vet at jeg får omtrent 4500 allerede..

Okey, hadde (jeg bare spør) 500w kunnet kjørt evga gtx680 og 660? Eller bare 680?