View Single Post
Udødelig Trefisk
fy0phn's Avatar
107
Sitat av InternetFriend Vis innlegg
For min del, i hvert fall, er det mer snakk om hva jeg komfortabelt kan spille i ranked.
I normals kan jeg lett spille adc, mid eller top og vinne lane og snowballe i vei, men om jeg prøver meg på en av de rollene i ranked så ender jeg opp med å i beste fall stalemate lanen med kanskje 10-20 cs forskjell mellom meg og lanemotstanderen.

Som support, derimot, kan jeg sørge for at mindre gode ADCer overlever når de gjør feil, fjerne motstandernes map vision i bot lane, sette opp kills for min ADC og i beste fall roame sammen med jungleren og hjelpe flere lanes å snowballe. Føler derfor at om jeg spiller noe annet enn support (etterfulgt av jungle) så er jeg ikke like mye med og utgjør en forskjell.
Vis hele sitatet...
Jeg tror vi missforstod hverandre litt. I ranked bør man selvfølgelig spille den lanen man er best til, så sant man ikke må velge annet pga andre på laget. Jeg snakket først og fremst om "opplæringsfasen", da jeg dreit meg ut ved å kun supporte og jungle når jeg startet å spille. Dermed gikk jeg glipp av mye av forståelsen i spillet. Det var ikke ment som "ikke spill support eller jungle, da top/mid/adc kan carry bedre, men mer "lær deg alle lanes så du vet hvordan du kan hjelpe andre lanes å snowballe, uansett hvilken rolle man har".

De sjeldne gangene jeg spiller ranked spiller jeg selv jungle etterfulgt av support, omtrent som deg. Men det er viktig å forstå alle rollene, og det gjør man best ved å ikke holde seg til en rolle i normals