View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Men det er et form for lotteri. Utenom spekulanter som presser prisene opp kun med bakgrunn i et håp om fortjeneste så er den backet av ulovelig handel og noen svært få tjenester som lar deg kjøpe ting eller donere BitCoins. (noe det er særdeles få av, og med mindre jeg aktivt leter etter plasser å bruke BitCoins så kommer jeg ikke over noen).

Dette gjør at verdien rett og slett ikke er veldig fastsatt enda. Den er per dags dato veldig ustabil og risky; men det er ikke noe som nødvendigvis vil være sant i fremtiden. Hvis flere begynner å bruke BitCoins vil den stabilisere seg mye bedre og bli en mye tryggere valuta. Problemet er bare at i dag er verdien satt veldig på bakgrunn av folk som spekulerer og kjøper BitCoins kun for å selge senere (forhåpentligvis med fortjeneste).
Vis hele sitatet...
Verdien er fastsatt av det mest direkte målet på verdi - penger. Et firma i oppstartfasen derimot er knyttet mot forventninger og kalkyler, den totale verdien er gjerne negativ når folk kjøper seg inn. Da sitter man plutselig igjen med null.

Hva er sannsynligheten for at bitcoins skal gå konkurs? Du vil aldri tape coinsa, og det vil alltid være en ny mulighet om du skulle gå glipp av en bølgetopp. Det er fortsatt bare en liten, ukjent og nesten myteoppbspunnet greie, og med tiden vil bare flere og flere prøve seg. Jeg har stått i kø for verifikasjon på mtgox siden sist uke, og er fortsatt over 10000 plasser bak. Folk står bokstavelig talt i kø for å få investere i bitcoins.

Ikke kom her og si det er et lotteri med fare for å tape alt.