View Single Post
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Hvilken Bank Wire du bruker, kommer vel bare an på hvilken valuta du vil overføre. Ser hvertfall ingen grunn til at man ikke skulle kunne bruke "Bank Wire USD"..


Men, noen som vet om en bra 3-partsside å sette inn penger via? Nettbanken min er helt dust i dag, og stort sett hver gang jeg bruker den...
Vis hele sitatet...
Jeg brukte EUR (iom at btc-24 har stort volum i euro) og "betaling til utlandet".

Sitat av Klistermerke123
Ser jeg syner, eller er den virkelig nede i 80 nå? Kjøpe, kjøpe kjøpe!
Tror vi fortsatt er midt i bobla, vi skal opp igjen før vi skal ned.

Forøvrig er plutselig bitcoin-24 nede??
Vis hele sitatet...
Ser sånn ut, første gangen jeg har sett det, men sikkert stor pågang pga at Mt.Gox var nede.

Bitcoin har en smule dårlig infrastruktur virker det som...Forhåpentligvis kommer pengene mine fram før den har blitt bra nok

Sitat av Mechie Vis innlegg
Angående Bitcoin-klienter...

Testet en Bitcoin-qt på jobbpc m/ Win XP, og den brukte timer på å laste blockkjede, men ble da ferdig.
Neste dag bruker den maaaange minutter på å synke opp og hogger cpu så det ljomer (3-4 år gml stasjonær).

Hjemme fikk jeg ikke til denne versjonen (på Ubuntu), så jeg la inn en som heter Minibit og den var rask som bare det....og jeg har treg ADSL-linje (4 Mbit).

Noen som har erfaring med disse blokk-lastingene?
Kan Minibit være smartere og unngår å laste hele, men kun nødvendige biter (leste noe om dette...).
Vis hele sitatet...
Ja, Bitcoin-qt er treig. Blockchain.info er en kjemperask e-wallet. Men da er det jo risikoen for et hackerangrep (men det skal jo være heftig kryptert da) eller at de stikker med pengene og legger ned siden. Med mindre summer, og spesielt over kortere tidsrom er blockchain.info mer enn bra nok, men skal man lagre større summer over lengre tid ville jeg tatt meg bryet med den offisielle Bitcoin-qt.

Har du sjekket denne guiden?: http://ubuntuhak.blogspot.no/2012/11...untu-1204.html

Her anbefaler de fleste blockchain.info, men en forklarer et trygt bitcoin-qt setup: https://bitcointalk.org/index.php?topic=146672.0

Sitat av Snøbark Vis innlegg
Eneste grunnen til at folk kjøper BC nå er jo fordi de tror de kan tjene på det, noe som skaper veldig store svingninger.. Den kan liksom ikke brukes som betalingsmiddel før den har stabilisert seg
Vis hele sitatet...
Tull. Man kan bruke det som betalingsmiddel når som helst. Men det er klart en deflasjonsbasert valuta incentiverer sparing. Man tenker seg om to ganger før man bruker sparepengene sine når man vet de blir mer verdt i fremtiden.

Dette er nok en lærdom de fleste bør ta til seg uansett hva slags valuta man bruker.

Men poenget er at blir du sulten eller tørst så kjøper du mat og drikke uansett...sånn er det bare.