View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av cheetos Vis innlegg
synes veldig synd på tiggerene! :O
gir dem ofte penger !
Vis hele sitatet...
Ja huff, det er synd på dem.

Som i Trondheim sentrum der jeg forleden dag så ei (dumsnill) studine som rotet i sekken sin i fem jævla minutter etter kontanter, etter at et par veldig unge sigøyner-jenter kom bort til henne i et busstopp og uffet seg over hvor vanskelig de hadde det, og viste fram plakater som mora visstnok hadde skrevet om deres fæle "nød", og tryglet om penger.

Etter at de fikk en seddel eller to så de bort på hverandre og gliste, og deretter løpte vekk. Jeg stod på avstand og fikk med meg det meste, men ikke alt.


Ja, det er synd på de fattige romfolka/sigøynere..

...................
Har du kanskje sett på Tørnquit-show forleden uke, der Leo Ajkic forteller hva man gjør nedi Balkan med sigøynere som stjeler sykler f.eks? Man politianmelder ikke, (hallo hvem faen gidder å 'anmelde' enn rom liksom?), man drar og finner den og den signøyneren som har stjelt sykkelen din og gir han god porsjon bank og så får du tilbake sykkelen . See, problem solved!

Og slik har man lært dem at man ikke skal stjele. Derfor stjeler romfolk langt mindre i land som Spania, Frankrike, Serbia, bosnia, Tyrkia, you name it...
Folk jeg kjenner fra respektive land ler seg i hjel når jeg forteller hvordan man i Norge løser dette problemet.

Derfor også er romfolk/sigøynere i langt større grad en del av landene og kulturen i hele sør-Europa, ser dere. De lager musikk, de danser, (sjekk f.eks Gypsy Kings!), og de lager generelt mye moro. De stjeler mindre fordi folk der nedi ikke er så dumsnille at de roter i sekken sin eller pungen i flere minutter for å finne en slant til "tiggeren". De er jo nesten ikke tiggere, men heller pengesamlere.

..................
Kort sluttappell: ROmfolk er folk de også, men vi bør innskrenke mulighetene til å tjuv-tigge og stjele ganske kjapt, så ikke problemet vokser seg enda større, for Norge er nå et særdeles lukrativt sted for disse. Det andre problemet er også den godtroende kulturen iblant nordmenn, og spes blant enkelt grupper som studiner og kvinner generelt. Dog, langt ifra alle romfolk stjeler og tigger, som i andre deler av Europa som vist lenger oppe, problemet her til lands er at vi har mange pengejegere som kommer utelukkende for å karre til seg mest mulig.