View Single Post
Sitat av EoT Vis innlegg
Dere angriper stråmenn her. Jeg har aldri sagt at ingen ikke-norske tiggere i Norge er organiserte. Jeg har hørt vitenskapsfolk si både det ene og det andre, så jeg veit rett og slett ikke. Det jeg veit derimot er at mange kommer hit i storfamilier, og gjør det beste ut av den situasjonen. Jeg synes ikke synd på tiggerne, jeg liker bare ikke hatet mot dem som finnes i Norge, og her på forumet. Jeg synes det er absurd at vårt tilsynelatende største problem er at fattige folk tigger og stjeler en lommebok i nu og ne. For ja, de er fattige. Tror ofte fattigfolk har det bedre enn oss norske kakser, men maktforholdet som følger er uansett skjeivt og intuitivt galt.

Når det kommer til hva som er rasisme eller ikke, kan vi bare slå oss til ro med at vi har ulike definisjoner på det. Deres er en tiltro til en art anatomisk system atikk, for meg skal det ikke like mye til. Generaliseringen og diskrimineringen av en folkegruppe er tilstrekkelig.
Vis hele sitatet...
norske kakser? det er over 200000 fattige norske borgere og jeg vil tro at barna til disse har det psykisk værre enn barna til fattige sigøynere.. vi må starte med å hjelpe våre egne!