View Single Post
Sitat av random67489 Vis innlegg
Det er da bare rimelig at alle banker har kapital. Det er en grunn for kravet skjønner du.
Vis hele sitatet...
Nei, hvorfor er det rimelig at banker skal ha krav til kapital?

Hvorfor skal noen sette penger i din bank warz. Du ønsker minimalt med EK og null statlig støtte.
Vis hele sitatet...
Ja, da må jeg finne på en løsning som gjør det attraktivt for folk å sette penger i min bank da. Men så konkurrerer man rettferdig og ikke med superrike banksjefer med tusen advokater og så mye penger at det tyter ut av dem. I et fritt marked er slike banker dødsdømt, det vet de, og derfor tviholder de på denne makten.

De fleste banker er ikke hissige på å gi høy innskuddsrente og er dem det så må man alltid spørre seg seg om hvorfor det jmfr. bl.a islandske banker et par år tilbake.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke rente dersom man ikke har inflasjon. Hvis banken er backet i gull f.eks.

Du mener i fult alvor at folk ville valgt å komme med sine penger til deg? Alt de eier og har av verdier i en bank uten egenkapital og uten statlig dekning.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg har forstått deg rett vil dette IKKE skje, da burde det heller ikke være ulovlig, eller hva?

Snakker om guttedrøm.
Vis hele sitatet...
A man can dream though, can't he? a man can dream