View Single Post
Det som er det kjipe med facebook og de fleste andre sosiale mediene er at du må registrere deg med fullt navn ol. Det gjør rett og slett at vi ikke tørr å si alt vi mener eller vil, fordi de fleste tenker på hvordan de framstår, hvertfall når du må skrive alt du gjør med fullt navn. Det ødelegger en del mtp kreativitet når vi ikke kan uttrykke oss som vi vil eller ønsker.
Freak syns jeg gjør en del riktig. Du registerer deg med et brukernavn og det er den du er. Kvalitetspoeng og registreringsdato syns jeg ødelegger litt fordi det virker som om det har så mye å si for mange, men det er min mening. Men fortsatt er det veldig bra konsept, jeg ser mange tråder hvor folk filosoferer og spørr om veldig mange rare ting og det er bra, for menneskene har godt av å bruke sin kreative del av hjernen, men fortsatt er det en del meninger som ikke er "godkjennt" heller i dette "samfunnet" (freak).

Det som er ille med facebook er at nå skal alle være venner. De du jobber med, går på skole med, doper deg med ol. Og det er ikke alle sider ved deg selv du ønsker å vise til alle.

Ble litt lang post, men for å konkludere (tl;dr): så ødelegger facebook sinnsykt mye fordi vi ikke tørr å si våre meninger forran alle de forskjellige menneskene vi kjenner fra forskjellige sammenhenger.