View Single Post
Sitat av Taurean Vis innlegg
Det som er, er at hvorfor skal man tulle med folk i det hele tatt? For meg, så er folk som tuller med andre altfor interessert i hvordan andre mennesker er.

For meg, så er andre mennesker bare mennesker. Jeg tar folk som dem er. Driver ikke og spøker og tuller for å finne ut "hvor dem er hen" og hvor tøffe dem er. Det betyr ikke en dritt for meg.

Hvorfor det betyr så mye for andre, er en livsoppgave for meg å finne ut.

Det som avgjør hvor tøff et annet menneske er for meg, er hvor fokusert det mennesket er på å gjøre en god jobb og dra andre med seg på en positiv måte. Når jeg ser et annet menneske forstå en jobb fullt ut, og er 100% fokusert på jobben, og ikke mennesket, da vet jeg at jeg kan stole på den typen.

Jeg blir stadig overraska over hvor mange som lar seg rive med på baksnakking og dritt. Hvor mye de lar andres meninger påvirke sine egne om andre folk. Der har du forskjellen på sterke og svake mennesker, de som kan tenke klart i uvær og ikke.


Kanskje jeg kan forklare litt bedre etterpå når jeg er edru.
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg jeg har formulert meg litt uklart. Jeg sier ikke at baksnakking er noe for andre enn bitsjes, det jeg mener er at det bare er sunt å ha litt direkte kommunikasjon - ihvertfall venner imellom. Fra tid til annen vil en få mindre smigrende kommentarer av andre, da er det greit å ikke falle helt i dass og heller kunne svare tilbake med samme mynt.

Jeg mener ikke at direkte drittslenging er godt for noe, og det jeg beskriver er heller ikke i nærheten av hva som bør kalles mobbing.
Sist endret av Tøffetom; 14. mars 2013 kl. 13:02.