View Single Post
Trådstarter
343
Sitat av Fishface Vis innlegg
Om det er et problem for deg å overholde de ytterst få reglene som du må følge FØR du har tatt førerkortet, bør du kanskje la være å ta førerkortet i det hele tatt?
Vis hele sitatet...
Er det meg du hentyder til? Hva vet du om jeg har lappen eller ei? Mange som er nysgjerrig på narkotika, men er ikke alle som bruker det forde. Men jeg fikk en tanke om dette, så bare lurte hvordan det fungerte i praksis. Etter som jeg kan regne med så gjør det jo det i mange tilfeller.

Med andre ord en veeldig stor glipp/feil i politiet. I løpet av utallige avisartikler samt flere egne historier om dette, vil jeg tro denne teorien blir brukt i stor grad.

Dette er kun tatt på egne meninger og erfaringer. Men igjen, hvor mange dødsulykker er det blitt med folk uten lappen? Ikke i så stor grad som ruskjøring vil jeg tippe.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Har vært med på at det du nevnte gikk fint, personen som kjørte oppga personalia på broren. Han hadde heller ikke legitimasjon, men så er det heller ikke så mange som går rundt og kan sin brors fødselsnummer utenat.

...Men det var nok heller unntaket enn regelen, stort sett er det ikke så lurt å kjøre rundt uten lappen i lengden.
Vis hele sitatet...
Problemet ligger litt i at folk her har forskjellige erfaringer fra møte med onkel.
Noen mener man blir tauet inn på stasjonen, andre blir kjørt hjem for vise legitimasjon etc. Mens andre har vist at teroien min også fungerer i praksis.

Men er det ingen med noe politierfaring, kjennskap eller god kunnskap om hvordan praksisen EGENTLIG er ved stopp uten legitimasjon .