View Single Post
Sitat av Doktor Torpedo Vis innlegg
Herlig tråd, får vel komme med et innspill.

Dette var i the grand old days of 2007, når jeg og gutta var fæle på å drive med ymse fantestreker. Favorittaktiviteten var helt klart å stjæle biler til diverse formål, enten for joyrides eller for å komme oss fra A til B.

Dette var altså en kveld hvor jeg, A og J skulle til Drammen for å hente fort. Jeg og A hadde skopa ut en gammal Dodge van på dagen, og kobla og fått start på den. På kvelden kom A for å hente meg, J var med. Vi kjørte på vei over Kroksskogen for å ta en lur vei til Drammen, når jeg kommer på at jeg har glemt hasjen hjemme. Vi bestemmer oss da for å snu, hente gallen, og ta en svipptur nedom Hønefoss mens vi først var i gang. Vi parkerte bilen bak et skur, og puffa opp. Når vi skulle reise av gårde igjen, satt vi børr fast, kom oss ikke noe sted og bestemmer oss for å finne en ny bil. Vi finner først en sliten Chevy, og begynner å koble. Null stress, right? Av en eller annen grunn, begynner hornet å tute, noe helt vanvittig høyt. Vi napper og river i ledninger, men hornet gir seg ikke. Vi piper opp i skogen rett bak parkeringa, og ser plutselig en politibil som stanser for å titte på den tutende bilen med åpne dører og ingen bak rattet. Vi beinflyr oppover skauen, og hører de roper etter oss, vi var sett. Etter en laaaaaang løpetur gjennom skog og mark ender vi opp i en barnehage, og er selvsikre på at vi har mista snuten. Vi fyrer opp ei pipe, og trasker videre. Vi kommer over en Nissan Micra, som vi snart sitter bak rattet på. Dette var åpenbart en familiebil, men A kjører skroget som den verste rallybilen. Vi kommer oss kanskje et par kilometer avgårde, før et høyt smell under panseret og påfølgende flammer får oss til å skjønne at det atter en gang er på tide å bytte bil. Vi rømmer over jernbanesporet og ut i buskaset, når vi ser politiet stoppe ved bilen som nå står i full fyr og flamme. Vi er rett i nærheten av en kjenning av A, som i følge han alltid har nøklene i tenninga på volvoen sin, så vi bestemmer oss for å bryte oss inn i garasjen hans. Akkurat når vi får benda opp garasjeporten, hører vi det bråskrenser flere biler nede ved veien, og purken spurter ut. Vi niflyger av gårde, og klarer på mirakuløst vis å miste de. Vi bestemmer oss for at nok er nok, og sniker oss gjennom skog og mark hjem til A sitt bosted, røyker ei pipe, eter en pizza og slokner på hver vår sofa. Vi våkner av at stua er propp full av snut, håndjern på, rett på cella. Dømt for bruk, besittelse, grovt innbrudd og bilbrukstyveri. 5000 i bot og etter litt anking, 75 timer samfunnstjeneste. Shit happens.
Vis hele sitatet...

Kilder? En sak som dette må ha stått i avisa, pluss hvordan vet purken at det bar dere?