View Single Post
[quote=slashdot;2867184]Kulturen rundt må forøvrig vere av rimeleg ny dato, og ha oppstått dei siste 30-40 åra, når vi så vidt meg bekjent har hatt rimelig likelydande lovgjeving på området (lova som er relevant her er frå 1977). [/QUOTE ]

Ja, kulturen er relativt ny, men snøscooteren har rukket å bli utrolig viktig for trivselen til folk nordpå. Som tidligere nevnt er det en snøscooter per fem innbyggere. Kan ikke huske å ha lest eller hørt om naturskader eller truet fauna av den grunn.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Ok, kan du komme med døme på scooterkøyring som i dag er forbode, som har praktisk nytteverdi?
Vis hele sitatet...
Hvorfor må det være en praktisk nytteverdi? Men jeg kan jo nevne at om en løype går over et vann der du vil fiske, er det faktisk ikke lov å kjøre på hele vannet, kun 300 meter fra løypa. Og kjører du 600 meter på skrå ut fra løypa så du ender opp 300 meter i luftlinje fra den, er det heller ikke lov, og folk har blitt bøtelagt for dette. Fortell meg at det er regler laget av folk med forståelse for konsekvensene.
Sist endret av KultNick; 7. mars 2013 kl. 21:44.