View Single Post
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hvorfor det? "Speed-båter" har ingen nytte, snescootere har en stor nytte og er viktig for mange her. Det gjør arbeid veldig lett for oss, rydde skog, masse slikt etc. Speedbåter har "ingen" nytte for en vanlig nordmann, så ikke sammenlign speedbåter, vannscooter osv. med snescootere!
Vis hele sitatet...
Jeg var kanskje ikke klar nok her. Jeg er alldeles for kommunal styring av dette, men en del av argumentene som blir brukt mot er
  • Det støyer
  • Det forurenser
  • Det har ingen nevneverdige bruksområder
  • Fyllekjøring

Det er greit nok, de to førstnevnte her stemmer, men ved oppmerkede scooterløyper vil man iallefall forhindre støy. Forurensning er mye større ved rekreasjonelt bruk av båter, men det er svært sjeldent snakk om å forby båtkjøring.

Bruksområder er veldig mange, dersom man har hytte på fjellet, kjører etter vann til hytta, fiske etc. Det er alt etter hva du gjør det til selv.

Fyllekjøring er ikke lovlig på noen kjøretøy, og det er samme promillegrense på snøscooter og bil. Dersom dette er et utbredt problem, så vil nok en holdningsendring blant folket være mye mer effektivt enn totalforbud, som i de fleste saker.

tl;dr, vi er egentlig enige, jeg bare formulerte meg på en dum måte.

Og ja, dersom man faktisk får en kommunal styring på dette, så kan scooterkjørere se til helvete å kjøre etter løypa også. Man må ha noen kompromisser.
Sist endret av Mirriran; 7. mars 2013 kl. 14:26.