View Single Post
Hvorfor skrive alle at TS er bortskjemt? Han trenger da ikke å være bortskjemt fordi han lurer på hvorfor matvarene har gått opp i pris. Ved å si at det blir hardere og hardere og være fattig i Norge betyr ikke at han klager over seg selv.
Jeg personlig derimot er helt enig i det han sier, ja vi har inflasjon. Men dette forklarer fortsatt ikke hele saken, hvorfor koster enkelte varer så mye mere mens andre så vidt stiger. Dette trur jeg uten nå spesiell fakta er indirekte kostnader hos bedriftene. Blant annet så koster transport mye mere enn før.

http://www.aftenposten.no/meninger/k...e-6770103.html
Her står det litt om hvorfor det riket landet er der det blir dyrest.
Å jeg er glad TS spurte spørsmålet siden dette er noe jeg selv har lurt på. Som f.eks regjeringen har sotte prisen opp til 40 krone for kollektiv trafikk hvis du betaler kontant så klart, mens jeg husker da jeg betalte 11 kroner som barn samtidig 15 for voksen. Ja inflasjon er en viktig faktor, men den har ikke gjort at det koster dobbelt så mye for trikk og buss. Regjeringen står for kollektivtrafikk mens de øker prisene. Motsigende? Å jeg lurer ikke på dette fordi jeg er sur over at Norge er verdens dyreste land osv. Jeg lurer på det av ren nysgjerrighet som jeg også trur at TS hovedsakelig gjorde.