Tråd: Path of Exile
View Single Post
[CENTER]http://zombiesatemygames.com/wp-content/uploads/2013/01/PathOfExileLogo.png[/CENTER]

Path of Exile er et nytt F2P-spill som ligner veldig på gode, gamle Diablo II. Her skal man altså drepe tusenvis av monstere for å samle XP håpe at de dropper gode items. Såvidt jeg har forstått er det mange av de samme folka bak dette som jobba med D2, og man må ikke lete lenge for å finne likhetene.

For øyeblikket er spillet i åpen beta-fase, men dette er en slags soft-release. Det vil si at når det blir live så vil du fortsatt beholde alt du har opparbeidet deg, og det blir ingen flere char wipes fremover. Derfor kan man trygt spille dette så mye man orker uten å måtte være redd for å miste noe man opparbeider seg.

I motsetning til de fleste F2P-spill gir PoE kun kosmetiske ting hvis du kjøper noe, så det er så langt fra Pay2Win som det kan bli. Isteden får man spillanimations, non-combat pets, item glows eller ekstra character animations hvis man velger å støtte utviklerne.

I spillet er det 6 classer og over 1 300 passive talents. Aktive talens (aka spells) får man kun via gems som man kan sockete på våpen eller gear. Det betyr at du kan være heldig å finne gode spells tidlig i spillet, eller måtte holde deg til de du får fra quests.

Noe av sjarmen med spillet er at det er såpass komplisert som det er, så det minner veldig mange som Diablo/Diablo II. Det er ikke fritt frem til å bytte passive talents når du skulle ønske, og driter du deg ut her kan du forvente mye farming for å få nok runer til å skifte dem ut.
Et annet artig aspekt ved spillet er at det ikke finnes penger. Skal du kjøpe noe må du derfor bytte med andre items!

Spillet kan lastes ned fra spillets nettsider hvor du også må lage en brukerkonto. På denne linken finner du også litt mer informasjon om gameplayet.

Jeg går ut ifra at jeg ikke er den eneste på forumet som spiller dette spillet, så hadde vært ålreit hvis vi kunne fått i gang en diskusjon! For øyeblikket spiller jeg en level 21 Marauder med navn Ardinur.