Tråd: Israel i krig
View Single Post
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
For det første så har IRA aldri vært et problem for den irske stat da de aldri har angrepet Irland eller deres befolkning. Det var i Nord-Irland de opererte som er med i den britiske "commonwealth", men det er Storbritannia som har prøvd å få tak i de ansvarlige og det har vel lykkes, nå er vel det som er igjen av IRA blitt til en liten gjeng narkosmuglere.
Vis hele sitatet...
IRA har da utført terroroperasjoner i både Irland og over hele Storbritania.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Mitt poeng er uansett at man ikke kan regne med fred selv om begge parter forhandler med hverandre da ekstreme enkeltindivider på begge sider uansett vil fortsette å kjempe mot hverandre, og det er fremdeles voldsomheter og gateslag i Nord-Irland den dag i dag. Men IRA sin støtte fra folket forsvant når britene trakk ut troppene sine.
Vis hele sitatet...
Hva er egentlig poenget ditt, at siden noen ikke vil adlyde fredsavtaler og bli straffeforfulgt for dette (Hamas har en historie med å straffe folk som bryter våpenhviler) så skal man ikke prøve å få til en fredsavtale og heller fortsette okkupasjonen?
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Hvis Israel stopper med militære midler som skader sivile palestinere (desverre) tror jeg at palestinernes støtte til paramilitære slik som Hamas vil forsvinne. Men det vil ikke bli 100% fred i regionen av den grunn.
Vis hele sitatet...
Vi har fortsatt kriminalitet og terrorisme i Norge, betyr det at løsrivelsen fra Sverige var en dårlig ide?

Jeg skjønner virkelig ikke hva det er du vil frem til her.