Tråd: Israel i krig
View Single Post
Sitat av homoludens Vis innlegg
Slik jeg ser det kan man argumentere for begge synspsunkt med utgangspunkt i historien. Det er jo årsaken til at det tross alt er mange syn på dette. Jeg orker ikke gå inn i all den materien.
Vis hele sitatet...
Tilbake til deg som fremmer påstander uten å være villig til å forsvare dem.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Det jeg er opptatt av er det som skjer i dag. Jødene bor i sin egen stat. Det er ingen som tar til orde for at de må deporteres fra sitt eget land. Israel er et internasjonalt anerkjent land med egen representasjon i FN.
Vis hele sitatet...
Selv de "rabiate islamistene" har tatt til orde for en Palestinsk stat innenfor 1967 grensene som er en de facto annerkjennelse av Israel.
Sitat av homoludens Vis innlegg
Israel, som tross alt er et sivilisert land, vil sannsynligvis også ha et ønske om å slutte fred med sine naboer. Hvorfor de skulle ønske en evig konflikt med rabiate islamister som når som helst kan utrydde dem må du nesten forklare for meg.
Vis hele sitatet...
Folkene som lever i Gaza eller som blir tvunget vekk fra eiendommene sine i Vestbredden er nok ikke enige i at Israel er et sivilisert land.

PLO er da ikke rabiate Islamister og har flere ganger forsøkt å få til en fredsavtale med Israel. PLO har tatt avstand fra vold, de har annerkjent Israel og ønsker en to-statsløsning.

Problemet i Israel er ikke at de ønsker krig, ingen ønsker krig. Problemet er at de vil ha land, men ikke folkene som bor på dette landet. Sålenge Israel ønsker land mer enn de ønsker fred så vil konflikten fortsette.
Sist endret av Unsub; 11. februar 2013 kl. 02:54.