Tråd: Israel i krig
View Single Post
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Er du helt sikker på at du vil starte en lenke/youtube-krig nå? Jeg gidder ikke lete fram alle eksemplene på videoeen og artiklene som viser israelere som kaller arabere for det groveste ting, ei heller videoer av okkupanter (eller nygyggere som noen kaller dem) som skjeller ut, banker opp og dreper palestinere.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker ikke om ekstremister på "bakkenivå" her, jeg snakker om politikere på toppnivå. Jeg mener det er en forskjell. Staten Israel går også inn for en samarbeidsløsning, der palestinerne er fullstendig kompromissløse. Alt eller ingenting!

Ja, det kan man tenke seg. Siden du formulerer deg som du gjør regner jeg med du mener at de ønsker å utrydde det jødiske folket, altså å drepe samtlige innbyggere. Det er garantert noen som mener dette mens andre igjen mener at det palestinske folket må få rett til å returnere til landet det eide før det ble okkupert av Israel. Israelsk land må overlates til de rettmessige eierene, eller frigjøres om du vil. Dette vil riktignok være en katastrofe for sionistene da man vil få et palestinsk folkeflertall men så lenge Israel aktivt ødelegger alle forsøk på en palestinsk stat har de seg selv å takke.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er mest nærliggende å tro at de ønsker å ta livet av de jødene de får fatt i, med tanke på at det er mye ekstremisme og jødehat ute og går blant palestinske og muslimske ledere, som dokumentert i linkene mine der de faktisk uttaler seg om hva de mener om jøder og Israel.

Den kortsiktige løsningen er en todelt stat av grensene fra 1967 med militær beskyttelse fra FN. Den langsiktige løsningen er en sekulær stat som verken er jødisk eller muslimsk.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder den beste løsningen på konflikten, så er nok den fullstendig urealistisk når samarbeidsviljen fra palestinsk side er såpass fraværende. Hørte du på hva hamaslederen sa? Har du lest Hamas' charter?

The Hamas charter views the Jews as diabolical and deserving of slaughter. "World Zionism" is cast as controlling all the puppet-governments of the world and responsible for every war throughout history. Why is Naeem silent about these passages? "The Jews stood behind the French and the communist revolutions", "The Jews stood behind World War I, so as to wipe out the Islamic Caliphate", "The Jews stood behind World War II where they collected immense benefits from trading with war materials", "The Jews inspired the establishment of the United Nations and Security Council ... in order to rule the world by their intermediary", "There was no war that broke out anywhere without their fingerprints on it"?"

.
.
.

Naeem says Hamas believes in good neighbourliness. Yet the charter promises three things: Israel's destruction, to "raise the banner of Allah over every inch of Palestine" and to "wipe out the organisations which are the enemy of humanity and Islam". Which is it?
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.guardian.co.uk/commentisf...ndantisemitism