Tråd: Israel i krig
View Single Post
Jeg avsluttet med å opplyse om at det absolutt ikke er et muslimskt fenomen å stjele ressurser, fordi det var slik det ble fremstilt i innlegget jeg svarte på.(om det var dette du tenkte på)
Vis hele sitatet...
Det var ikke ment som at det er et muslimsk fenomen å stjele ressurser.

Det var egentlig ment som et lite eksperiment du kan utføre på deg selv.
Du kan teste dine egne fordommer på Marokko vs Vest-Sahara målt mot Israel Palestina.

Det er to ganske sammenlignbare konflikter, bare Marokko har opptrådt mye verre.
Jeg antar at du er muslim og at palestinakonflikten er noe du kan identifisere deg med de undertrykte.
Klarer du (og andre) med det ståsted å se overgrepene Marokko utsetter berberne for.

Muslimer har aldri angrepet noen fysisk i Norge. Ikke til den grad det er snakk om her i det minste. Islamhatet lever i sitt beste velgående på tross av dette. Er det greit?
Vis hele sitatet...
Nettopp!
Ingen muslim har noensinne gjort noe vondt mot noen, ihvertfall ikke mot nordmenn.
Og skulle det ha skjedd, ja da må det være et resultat av nordmenns fordommer og hat mot uskyldige muslimer, ikke sant.
Islamhatet startet lenge før Profetes Ummah, Arfan Bhatti og Mohyeldeen Mohammad.
Før dette var det ikke andre enn Krekar.
Islamhatet, som har blitt en helt naturlig del av det norske samfunn, er ikke noe vi alltid har hatt. Det kom litt "plutselig".
Muslimene har hele tiden vært der, og religionen har alltid vært den samme. Kanskje det er hvordan religionen og menneskene som støtter den opp, blir fremstilt den dag i dag, kontra for noen år tilbake?
Vis hele sitatet...
Det islamske hatet startet vel med den muslimske fatwaen mot Salman Rushdi, noe som førte til store demonstrasjoner med agressive muslimer som gikk til voldelige angrep mot de som demonstrerte for ytringsfriheten.
Det hele endte med drapsforsøket mot William Nygaard. Rundt 1990?

Og nei, muslimene kom på 1960 tallet og har slett ikke vært her hele tiden.
Når en kjendis konverterer til Islam, får man høre om det? - Svært sjeldent.
Blant disse er Yvonne Ridley, en britisk journalist som ble kidnappet av Taliban,
Franck Ribery og Cat Stevens. Sistnevnte er kanskje folk litt mer kjent med. Dette er vel gode historier som vil fange mange lesere?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det rett og slett kommer av at det ikke skjer så ofte.
Moderne mennesker av dette årtusen skjønner med letthet bløffen når en fyr påstår at han har fløyet fra Saudi til Jerusalem på et bevinget muldyr med kvinneansikt.

Det er vel egentlig den omvendte konverteringen som er interessant.
"muslimer" som er påprakket navn og religion av foreldrene og ikke tør å komme ut av skapet som intelligente moderne mennesker, av frykt for "ullhuer" som er troende til å ta livet av dem i islams navn.
Jeg kjenner flere slike om ikke tør å stå frem.