View Single Post
I Norge per. i dag finnes det mange steder over hele landet som kan se ut som gettoer.

Men, nei det finnes ikke hele bydeler som går for å være "rene ghettoer". Har selv reist litt Brasil å sett noen av favelaene der. Da snakker vi hardcore ghetto.
Men, i Norge jeg snakker da først å fremst om Oslo (da dette er byen min) har vi områder med som på folkemunne blir kalt ghettoer, men disse bygårdene, komnaleboliger(trygdeboliger), hospits, asylmottak osv. men disse er ikke store nok til å falle under den internasjonale standaren for ghetto.

Men, spør du meg om vi ghettolingene steder i Norge så er svare ja. Har selv bodd og besøkt mange rare nabolag rundt omkring her i dette landet hvor det har vært det vi fra gamelt av kaller "lovløse" tilstander. Blitt tilbytt alt fra softdrugs til hardcore drugs. Blitt overfalt på åpen gate(på dagtid og natterstid), andgrepet med balltre, fått tilbud om prostitusjon(fra kvinnelig og mannlige prostituerte) kommet over illegale våpen, blitt truet av gjenger, fått grisebank, blitt huka inn av politi og lagt i jern og kjørt til legevakta,(i Oslo) og blitt satt på gata uten grunn.

Alt det jeg nevner over har skjedd her i Norge hvor vi jo har dette så fint og flott, verdens beste land å bo i. Tro det eller ei. Jeg er en voksen mann og har opplevd engod dell, men det værste jeg har opplevd er at barna mine har blitt truet på livet. Alt det jeg har ramset opp her er selv opplevd i et land som offsielt sett ikke har ghetto men har mye skult fattigdom, truseler og ondsinnete rykter, bakvasking, jeg har opplevd vold fra tjenstemann(norsk politi) og mye mye mer. Endell ting har heldig viss aldri vært ut satt for som foreksempel drap og voldtekt, men herregud, det skjer jo også her hjemme i verdens beste land å bo i.

Og uoffsiet så er jo de tinga jeg never i tråen her inndikatorer på nettopp ghetto. Men, her til lands har vi bare ett annet navn på ting.

Viss du ikke kjenner deg igjenn i noe av det jeg skriver, så har du vært heldig og kan forsette å leve i troen på at Norge er verdens tryggeste land å bo i. Ja, men det er en sannhet med forbehold.

Pkake