View Single Post
Sitat av QueenOfPanic Vis innlegg
Jeg har selv kjent på den følelsen av å være "avhengig" av cannabis, da jeg som deg har røyket litt for mye-litt for lenge...jeg bestemte meg for at jeg ville komme meg ut av den bobla jeg befant meg i, men grunnet de klassiske abstinens-symptomene som kaldsvetting, skjelving,ekstrem kvalme, bitchy humør, indre uro og rastløshet ble det bare utsatt og utsatt..måned for måned. Til slutt ble det bare for mye, så jeg bestemte meg for å reise vekk for en periode. Nå er jeg på et sted hvor jeg ikke kjenner noen som vanker i rusmiljøet, og jeg er samtidig så langt unna hjemmefra at jeg får mitt eget miljø på avstand..jeg har vært her siden 2. Januar og har vært rusfri like lenge.. Den første uka var mildt sagt helt jævlig, og jeg hadde aldri kommet meg gjennom den uten å kunne ta meg en trøstesigarett på kveldstid før sengetid. Har også gått en del turer og sånt, og strikket litt. Det hjelper å gjøre ting som får deg til å tenke på andre ting enn weed.. Nå har jeg ingen symptomer på abstinensene overhodet, det eneste jeg virkelig merker er at det er sinnsykt kjedelig å kjede seg. Jeg kommer nok aldri til å slutte med cannabis, men forbruket mitt skal kraftig ned og jeg vil ha tilbake den gleden med å kunne ta meg en blås når uka er over, istedet for å røyke hver eneste dag. Jeg vil ønske deg lykke til med å slutte! Du klarer det nok hvis du finner viljestyrken i deg!
Vis hele sitatet...
Du med flere skriver at de har vert der jeg er nå, og en del ting ble faktisk litt klarere for meg. Jeg tror vi kommer til å klare det alle sammen

Flytting er helt klart det som vil være mest effektivt. Men det kan jeg ikke gjøre NÅ. Men helt klart, det kommer til å skje fortløpende. Har et turbulent kjærlighetsforhold til plassen jeg kommer fra, hehehe.

Mitt største problem når jeg bestemmer meg for å slutte er at etterhvert som jeg kutter ned på røykinga, har jeg en tendens til å gå over på sterke smertestillende istedenfor. En av grunnene til at dette har fått pågå så lenge er at jeg sliter med enorme smerter i ryggen etter en ryggskade for etpar år siden. Vet ikke helt hvordan jeg skal unngå dette. Burde kanskje skrevet dette i det første innlegget, men det glemte jeg...