View Single Post
Røyka hver dag, altfor mye, hele tiden i 4-5 år ca., satt i samme situasjon som deg etterhvert..

Følelsen av at du ikke klarer å slutte og er avhengig er helt jævelig, jeg kjenner den godt.

Det beste tipset jeg kan gi deg er å slutte på dagen, såkalt "cold turkey"..
Det er dritvanskelig, men bare de første dagene. Selv fikk jeg masse motivasjon til å holde meg unna etter kun et par dager som nykter, da jeg opplevde at huet begynte å fungere igjen.
Etter en uke eller to hadde jeg følelsen av at jeg var "høy" hver dag, mtp. at det å ikke være fjern var noe jeg ikke husket hvordan var, og det føltes nesten som om jeg var rusa når jeg ikke var det :P
Såkalt "high on life" :P

Det hjelper å finne motivasjon i en eller annen, f.eks. finne en dame du er villig å slutte for, men det å finne hu er jo lettere sagt enn gjort.

Ønsker deg lykke til, der er kun du som står i veien for at du får et bedre liv allerede i morgen! (eller neste uke :P )

Det å utsette det gjør bare ting værre, kast alle bongene dine og kvitt deg med alle longpapers!
Bruk den første dagen som nykter til å rydde og shine rommet/leiligheten din, ha det rent og chill i omgivelsene dine, det hjelper! Kaldsvettinga gir seg etter kun noen dager

Trodde en gang at jeg ikke fikk sove hvis jeg ikke røyka nattings, det viste seg å ikke stemme, sovner faktisk lettere hvis jeg ikke røyker

Kan også hjelpe å tenke på alle de stakkars heroinistene, ver glad det kun er hasj du er avhengig av!

Igjen lykke til, det er kun deg det står på, finn fram viljestyrken!
Sist endret av eplesin; 17. januar 2013 kl. 14:33.