View Single Post
burde vært möderatör
Trådstarter
489
Sitat av random67489 Vis innlegg
Høres nå nesten ut som en form for hjerneskade du har. Å glemme ting som hvordan dine foreldre ser ut, mener du at du ikke ville kjent de igjen om du så de sammen med en håndfull andre? Ville de virket helle fremmede for deg da? Eller er det mer som at du ikke klarer å se for deg hårfarge og ansiktsform men du kjenner de igjen straks du ser dem?

Og hva med å glemme hvordan du skal finne veien til skolen? Spør en hvilken som helst 50-60 åring om de kunne tegnet ned skoleveien sin fra da de var små og jeg tror alle gamlingene som ikke var alzhimersyke ville klart det med strålende resultat. Hver eneste sving, kryss etc ville vært korrekt tegnet inn.

Har du slått deg i hodet? Vært i ulykke, tatt så mye ghb at du nesten knela eller holdt å drukne noen gang?
Tror du bør gå til legen å få en scan av hodet ditt. Kanskje noe virkelig er gått i stykker. Eller at du har tidligsymptomer på hjernesvulst eller noe slikt. Eller så kan det jo være at du bare ikke klarer å konsentrere deg og at du fader ut straks noe ikke er 100% interessant?

Uansett bør du få sjekket dette for å gå rundt med bare et halvt hode som nesten ikke virker kan ikke være særlig gøy.
Vis hele sitatet...
Jeg kjente dem selvfølgelig igjen, greia var at jeg ikke klarte å huske hvordan fjesene deres så ut når jeg ikke var sammen med dem. Husker åssen de ser ut nå da, så akkurat det var ikke noe permanent. Å finne veien til barneskolen min fra barndomshjemmet er ikke spesielt vanskelig for meg da dette stort sett bare er en rett strekning fra A til B. Gikk denne veien for første gang på flere år for noen måneder siden faktisk, og da var det deler jeg hadde glemt. Et helt parti gjennom en skog, for å være presis. Er snakk om en 15 minutters gåtur btw.

Tja, av skader mot hodet har jeg blant annet fått en mindre men svært solid bom i skallen når det blåste rundt 20 m/s (da kollapset jeg ned i båten som en potetsekk), tryna ned flere bratte trapper, nicka diverse folk i trynet/pannen, etc. Har også våknet opp med hodet nedi en bøtte jeg skulle spy i, da hadde jeg sovnet med halsen på bøttekanten. Usikker på om jeg ble kvalt eller ikke, men jeg gispet ihvertfall noe sykt etter luft når jeg kom til meg selv. Dette var selvfølgelig i fylla... men for all del, kan godt hende jeg bare har ADHD og ikke klarer å konse på ting for shit. Heller det enn hjernesvulst ihvertfall e_e

Sitat av Skeetonez Vis innlegg
Har hatt lignende problemer ganske lenge, og jeg var også temmelig ekstrem på flaska fra jeg var 13-14 frem til ganske nylig.

Navn husker jeg ikke før jeg har fått det repetert 10-20 ganger, så jeg kaller som regel bare folk for "Ey, du!" eller lignende. Ansiktene til foreldrene mine har jeg glemt av, husket ikke hvordan de så ut men hadde jeg sett de hadde jeg kjent de igjen. Jeg glemte faen meg navnet til mora mi en gang også, ikke særlig gøy. Det ironiske er at jeg før hadde nærmest fotografisk hukommelse, og husket absolutt alle detaljer om alt.

Å drikke så mye som vi har gjort er et ganske seriøst alkoholproblem, selv om det er svært mange (hvertfall her i nord) som gjør det. Jeg personlig har hvertfall kutta sterkt ned på alkohol, og det eneste jeg sliter med nå er egentlig bare navn. Ser at du har kutta ned på alkohol og det er bra, drikker du til du blacker ut så har du drukket alt for mye selv om det er det som virker normalt pga vi har blitt vant til det.
Vis hele sitatet...
Yeah, har i det siste innsett at slik jeg drakk før i tiden både var ekstremt idiotisk og svært farlig, selv om det er lett å se på alkohol som harmløst fordi det er lovlig og utbredt. Det var faktisk først når jeg ble introdusert for cannabis at det gikk opp for meg at å drikke seg møkkings ikke egentlig er så veldig givende heller. Trenger jo ikke påføre meg selv skrumplever og hjerneskade for å ha det fett på fest eller byen

At du glemte navnet på moren din er ganske sykt da, har ikke vært så ille sjæl. Bestemødre, kusiner, onkler og tanter derimot... uansett godt å høre at hukommelsen din er blitt bedre! Får håpe jeg opplever det samme.

Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Heftig alkohol intak kan jo føre til skader på hjernen, bla. dårlig hukommelse.

Er jo ikke noe hemmelighet, så hvis noen skal ha kilder er det ikke værre enn å google litt
Vis hele sitatet...
Googla litt og liker ikke det jeg leser...

Sitat av Ezukiel Vis innlegg
Det høres veldig slitsomt ut for å si det mildt. Jeg ville sporenstraks oppsøkt lege!

Ellers så kan det hjelpe på å mate hjernen din med litt strategiske matvarer. F.eks egg som inneholder kolin som blir til nervetransmitteren acetylkolin og som videre er bra for hukommelsen din og hjernen din sin evne til å endre seg når den f.eks blir skadet (nevroplastikk). Finnes i grunn en hel haug av ting du kan putte i deg, Google er din venn. Et søk på "food that improves memory" fører blant annet til sider som dette :

http://www.bbcgoodfood.com/content/w...-brainpower/1/

Du kan også ta Braverman Personality Assesement for å få en mulig indikator på hvilke nervetransmittere du kan være i manko på.

Men. Slik du forklarer det så vil jeg som nevnt oppsøkt lege først og fremst. Og dempet inntaket av rusmidler betydelig, helst til ingenting. Frem til du muligens blir litt klokere på skaden og om det finnes noen måter å lege den i det minste noe på.
Vis hele sitatet...
De linkene virker svært interessante, skal ta en titt på de imorgen! Tenker også som jeg sa tidligere å gå en måned uten noe som helst rusmidler (untatt røyk og kaffe) og se hva som skjer. Hvis det ikke bedres da stikker jeg nok til en lege.
Sist endret av pappabetaler; 17. januar 2013 kl. 06:39.