View Single Post
Sitat av Carmex Vis innlegg
Pft har da klart og jobbe når jeg har vært sikkelig deppa og...

Hva tror dere deppa folk gjør i andre land der de ikke får statsstøtte? DE JOBBER!

Herregud.
Vis hele sitatet...
Satan altså, nå får du gi deg!
Og nei du har nok aldri vært deprimert. Du har bare vært lei deg. DET er en stor forskjell. En kjærlighetssorg varer noen uker eller måneder. Depresjoner kan bli kroniske. Og kan også være verre enn å være trist. For med depresjoner følger gjerne total lammelse, null krefter til noen ting og en konstant grubling over hvorvidt livet skal ende nå eller dagen etterpå.

Det folk gjør i andre land, der de ikke har nav, er å putten en kule i skallen, skjære over pulsårer, henge seg, bo en stund under ei bro mens de samler motet til å drikke en flaske gift eller skaffer seg penger til en pistol med kuler i. Folk med kroniske psykiske lidelser de jobber ikke. Ikke i Norge og ikke i andre land. Om de ikke får støtte og oppfølging så ender de som et tall i statistikken. Enten som hjemløse eller som avdøde grunnet selvmord.

Nå må du slutte å være en mobber på nett og faktisk tenke deg om.
Vi har et sikkerhetsnett i norge. Derfor kan hun bloggeren leve uten jobb. Om vi ikke hadde NAV så var kanskje hennes eneste løsning selvmord.

Syke mennesker kan ikke velge å jobbe. For de klarer det ikke. Og om du faktisk leser bloggen så har hun mer enn 1 lidelse.

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Riktig det at vi ikke vet om denne dama er syk, MEN hun viser ikke til mye innsattsvilje for å endre situasjonen sin. Hun sier at hun "må" på kurs, jeg sier at hun er så heldig å få lov til å gå på kurs. Ingenting blir bedre av å føle seg unyttig, kursing, meldinger, timer til psykolog og arbeidstreening burde være et absoLUTT minimum for personer med depresjon og angst - Det eneste som hjelper er å utfordre seg selv, men denne jenta har nok vært i krybba for lenge allerede.



Jup, jeg prøvde det. vet du hva som hjalp meg? Utfordringer. Absolutt ikke alt på en gang, det må skje gradvis og på en komfortabel måte, men jeg gareanterer deg at hvis du får en jobb, kanskje en dag i uka til å begynne med, så blir alt FORT mye bedre. Bare deet å føle seg nytting er enorm hjelp.
Vis hele sitatet...

Dere faller for den politiske tvisten "Opp om morran".
Herregud. Tenk dere om dere er da oppegående mennesker.

Kronisk syke mennesker må kunne få være syke uten å få tilleggsproblemer grunnet mobbing. For alt dette maset om at de må ut i jobb og de må skjerpe seg det er mobbing. De kan ikke bedre. De er syke.

Om det var en person med kreft eller avkappede armer eller bein ville du sikkert ikke drevet på å mobbet på denne måten.

Ingenting blir bedre av å føle seg unyttig sier du. Jeg skal si deg at mye av det som skjer i regi av NAV er for å følge "opp om morran" ideen. For de late og for jukserne er det en fin ting. Men for de kroniske syke menneskene så er det stein til byrden. De som er full av fobier, angst og andre sinnlidelser de kan ikke planlegge i sine dager i detaljer. For sykdommen stopper slikt.

Sitat av eaco Vis innlegg
Jeg sier ikke at du ikke er sjuk. Men jeg tipper at dersom NAV hadde tatt fra deg trygden din, så hadde du klart å stå i en jobb. Mennesker i andre land, som ikke har våre velferdsordninger, gjør det hver dag. Det jeg synes er rart er at du klager over å møte fordommer fordi du går på nav, samtidig som du går så aktivt inn for å nettopp skape og opprettholde disse fordommene gjennom bloggen din.
Vis hele sitatet...

Eller kanskje hun hadde hengt seg direkt!