View Single Post
Sitat av Obster Vis innlegg
Oki, beklager for at jeg ikke visste hun hadde jobbet 4 mnd. i løpet av en 7 års periode. Poenget mitt står fortsatt like sterkt.
Vis hele sitatet...
Eh, nei, poenget ditt står ikke like sterkt. Hun klarte ikke å holde på jobben fordi hun kom gråtende på jobb o.l., noe som er uforenlig med de fleste yrker, spesielt serviceyrker. Hun har gjort akkurat som du sa hun skulle gjøre og det gikk til helvete. Kan du i det hele tatt tenke deg skammen ved til stadighet å ufrivillig gråte på en ny jobb? Jeg ville aldri gjort det, jeg ville snudd i døra, det står respekt av bare å tørre å gå inn.

Mange mener at man bør prøve igjen og igjen. På mange måter er det det denne bloggeren har gjort med utdanning, jobb og kurs. Fakta er at hver gang man prøver før man er istand til å mestre lærer man seg å tape. Noen blir sabla gode til å tape etterhvert. Så gode at til og med jeg, som kan forsvare det meste, får lyst til å smekke til dem. Jeg skjønner at sånne personer fremstår som idioter. Men det virker faktisk enda teitere å oppfordre til å gjenta feilene som har skapt disse sabla-gode-til-å-tape-"idiotene". Fokuser på det som kan mestres. La oss ikke skape flere tapere.
Sist endret av Kråkelefse; 5. januar 2013 kl. 16:58.