View Single Post
Nå har jeg lest litt på bloggen hennes samt. Kommentar feltet.

En blogg kan veldig gjerne være fiction, alt der trenger ikke å stemme, feks. Se på disse "rosabloggene" Livene deres er ikke så glamorøse som de skriver om i bloggene sine. Dette tilfellet kan være helt ligt.

Selv får jeg ytelser av nav, jeg får ca 6000kr i mnd PLUSS bostøtte,strøm,medisin,lege,psykolog and so on.
Grunnen for jeg får dette er pga mye av det samme hun sier, angst,sosial angst og deprisjon.
Noen dager er min angst så kraftig at jeg ikke klarer å stå oppfra senga. Jeg klarer ikke å spise, å jeg klarer ABSOLUTT ikke å gå ut. Klarer ikke engang å snakk med venner/familie over tlf/chat.

Noen perioder har jeg det så fælt at jeg ikke går ut av leiligheten på over 1 uke, iløpet av denne uka spiser jeg kanskje 1-2 ganger pga jeg har ikke komt meg på butikken pga angstanfall og paranoide tanker.
Folk sier kanskje, "gå å tren!!" Eneste muligheten jeg har for trening er armhevninger hjemme, men stortsett er deprisjonen så stor at jeg ikke engang klarer det, for jeg tenker noe ala dette "hvorfor skal jeg komme i form når jeg kommer til å dø uansett? Jeg kan jo likegreit bare dø nå med engang."

Ang. Det med meldekortet hun sier, og kursene/møtene med NAV, jeg forstår hva hun mener med at det er "stress" Som jeg har nevt over her så er det ikke alltid jeg kommer meg ut døra, der er ikke alltid jeg tørr å bruke telefonen(ender somregel opp med å fjerne både simkort og batteri før jeg legger alle 3 delene på forsjellige plasser i hjemmet.

Jeg kan TENKE meg at flere av dere som klager på oss snyltere, ikke engang har følt på hva angst er, hva deprisjoner er og sist men ikke minst hva skikkelig dødsangst er? Deres svar på alt er jo bare "gå å tren" "få deg en jobb" "prøv nå ihvertfall" osv.

Folk bør VIRKELIG tenke seg litt om før dem utaler seg. Jeg har tatt mitt eget liv, jeg har vært død, jeg har blitt gjennopplivet. Har du?