View Single Post
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Et fryktelig dumt spørsmål: Men når ordentlige psykonauter tar eksempelvis LSD, sitter de da å mediterer de neste 8 timene? Selv har jeg alltid hatt lyst til å prøve å nå et dypere spirituelt nivå ved meditasjon e.l.
Vis hele sitatet...
Jeg foretrekker å peake totalt uten stimuli, men musikk og slikt er fint etter første platået er over. Dette gjelder både sopp, syre og aya som generell regel for min del, jeg synes syre tillater litt mer dynamikk, men spesielt på aya og store doser sopp liker jeg ikke å ha noen form for buzzing rundt meg ettersom det kan bli så intenst at det ikke er på noen plan behagelig.

For å nå dypere (og dypere, bunn finnes ikke) gjelder det å spise ekstremt redusert/nesten faste med bare spesielle matvarer og å gjøre trippingen ritualistisk, spesielt sopp og ayahuasca har veldig mange triks man kan bruke her. Stor dose, mørkt rom og å være alene er et stort pluss for dette formålet. Jeg har gjort dette her veldig mye veldig seriøst og slår meg til ro med disse metodene for å nå dypest.

Personlig feiret jeg på slutten av kvelden 21. desember med to kamerater fra Chile, en ekstremt stor vannis og et changamekk bestående av tobakk, hasj (julegodis fra marokkostan), DMT/NMT++-holdig planteolje (mimosa+acacia), chaliponga og caapi-blader som ble sendt rundt til folk ikke turde å røyke mer. Vi endte opp med fine opplevelser alle tre, og det er altså utrolig interessant å se hvor komplisert effektene til changa kan bli og hvor mye som kan skje på de minuttene! Jeg vil også tipse dere som eksperimenterer med det å sjekke ut med og uten hasj, cannabis kan gjøre changa -mye- mer fysisk!