View Single Post
Sitat av Tfan Vis innlegg
Azog blir jo egentlig drept av Thrain i slaget utenfor Moria, om jeg husker rett. Bolg, sønnen til Azog, er jo den som egentlig jakter etter Thorin i Hobbiten.

Skal si meg enig i mye av det du sier, men på en annen side, så må det forventes at mye endres. Ja, mye ble endret unødvendig, men sånn er nå filmverdenen bare, dessverre. Må enten svelge det ned, eller hate det. Jeg har bare sett filmen en gang, så jeg husker ikke alle endringene akkurat nå, så jeg får heller komme med min mening om saken når jeg har sett den en gang eller to til.
Vis hele sitatet...
Såklart må mye endres i filmverdenen, og jeg syntes fortsatt filmen var bra, men jeg syntes fortsatt at det er kjipt. Samtidig burde de klare å lage den tro til boken og ikke utelate noen detaljer med hobitten, da de skal lage tre film av en relativt kort bok.

Var på samme måte med ringenes herre filmene, fantastisk bra filmer, men enormt mange viktige/intressange detaljer som er utelatt og mange endringer. For eksempel når Merry og Pippin blir fanget av old man willow, og Tom Bombadil redder de og gir alle fire hobittene ly i to netter. Drømmene Frodo har i Tom Bombadils hus hadde vært veldig intressange å ha med i filmen, samt Tom Bombadil i seg selv.