View Single Post
Tok den AA testen og fikk 2 ja resten nei. Tok den pga at noen i min krets har kalt meg alkis in spe en gang og de forsøkte å overdramatisere min situasjon. Selv driver de med grøftefyll i helgene

Hender jeg reparer om situasjonen krever det men da er det gjerne ferie-tur el noe slikt. Og svarte hull etter en gøyal kveld det kan forekomme. Men som hovedregel så skal man ta straffen om man har hatt det for gøy en kveld. Fyllesyken er prisen å betale for å tatt godt i kvelden før.

Ellers ble det bare nei selv om jeg nok drikker mer enn det som er vanlig jmfr kun helgefyll. Altså jeg drikker meg ikke sanseløs hver helg, men det hender at jeg tar i litt for mye om jeg går på en gøyal fest. Og det skjer ofte at jeg tar et glass eller to i uka også - ikke for rusen sin del for man får ingen rus av et par glass øl men for kosens del. Dessuten smaker det godt. Om jeg ikke går ut i helgene så tar jeg gjerne noen rolige pils og koser meg og kanskje en drink eller to. Men jeg har vært uten alkohol i et år grunnet stram økonomi og jeg kan fint gå et år eller 2 til uten alkohol. Likevel vet jeg det er folk som mener jeg er i gråsonen, det som er komisk er at dette er mennesker som selv er på byen både fredag og lørdag og sjeldent drikker med måte. De tar gjerne et par flasker vin først og drinker på bar og da er det sosialt akseptert. Men om man koser seg med et glass hjemmelaget øl til middagen midt i uken og kanskje et glass til mens en ser på en TV serie ja da er man alkis

I mengde alkohol drikker gjerne helgefesterne mer enn meg over et helt år. Jeg drikker meg heller ikke sanseløs i familiesammenkomster, på jobbfester, høytider e.l. Men jeg er altså alkis og de som nesten aldri husker helga de synes de har et normalt drikkemønster. Morsomt.