View Single Post
Sitat av Superpelle Vis innlegg
Noen jeg kjenner som ikke er meg har hatt flein liggende i skapet noen måneder nå. Dette er blitt problematisk, da noen jeg kjenner som ikke er meg har planer om å flytte samlingen, og kanskje innta det. Han har på en måte glemt å få verifisert at han har fleinsopp, og ikke andre (mer) skumle sopper, noe som gjør at han nødig vil flytte på det før det er gjort. Hadde noen orket å ta seg bryet med å se over?

De øverste tre bildene er sopper han har svært god tro er flein, resten er usikre.


God jul!
Vis hele sitatet...
Det er flein. Bra sted du har funnet, ser ut som en gressplen etter restene av gress å dømme Uansett så er det flein. MEN du må ikke "klemme for hardt" på soppene når du plukker dem, da blir de litt "svarte" under tørkingen. Slike vil du muligens luke ut om du er usikker. Uansett har de forhåpentligvis tørket inn til noen gyldne små "skrukkete" dyp eggehvitaktig farge eller=? hvis så= God tur og fargesprakende nytt år.
Men som sagt det er bilder av flein du her presenterer og siden det "virker som du veit hvordan den ser ut" så kan jeg si deg at jeg sier checked and confirmed.