View Single Post
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Mener du at alle forhold skal bygges opp rundt det å stifte en "kjernefamilie" og dø sammen? Samtidig skal en velge en i samme aldersgruppe, med tilsvarende økonomi og sosial omgangskrets?

Hva er det som får deg til å tro at noen av dem har et ønske om å få barn med det første? Hvorfor skal modenhet og livserfaring være så grusomt viktig? Per har sikkert sine venner, Kari sine. Der kan Kari være ungjente, og per kan diskutere verdensproblemer og fortelle historier fra barndommen til han blir grønn. Virker som om mange går ut ifra at partner er ens eneste sosiale stimuli. Jeg for min del kan ihvertfall ha givende samtaler, lære noe nytt osv med en håndfull av mine venner, men det er bare damen min jeg kan knulle slik vi gjør.

Når Per dør så arver Kari gjerne en god slump penger. Per får gjøre det alle menn drømmer om til daglig i pensjonstiden, og Kari står igjen med statsborgerskap, penger og gjerne et sosialt nettverk etterhvert og.

Det er ikke nødvendigvis slik, men det er på alle måter mulig at dette er en vinn-vinn situasjon. Om de begge er tilfreds, hvem er da du til å komme å si at det er naturlig å "møte forholdet med skepsis" på bakgrunn av det at de ikke kan dø sammen? Eller for den saks skyld være frekk nok til å implisere at per har "problemer med personligheten sin"?
Vis hele sitatet...
Tja, ingenting av det jeg har listet opp er ting som i seg selv gjør dette forholdet galt. Ei helelr har jeg konkludert med at forholdet nødvendigvis er galt. Men summen av det medfører at jeg blir skeptisk.

Kanskje er ikke kjernefamilien interessant for dem. Men det er den for de fleste.
Kanskje er Kari eksepsjonelt moden for alderen. Men det er e tvisst motsetningsforhold mellom de fleste på 21 og 47.
Kanskje mener Kari det er helt greit å finne seg ny type straks Per er under marka, og er inneforstått med at hun kommer til å måtte gjøre det. De fleste vil dog være mer ukomfortable med å planlegge å finne seg ny kjæreste når en de har elsket i tredve år dør.
Og slik fortsetter det.

Så igjen, jeg sier ikke at dette er galt. Jeg sier at det er en jævlig dårlig idé og at hun bør tenke seg om. Nøye. I den grad hun sanker råd for å gjøre seg opp en mening vil jeg svare "Nei! La være!".
Hva Per angår, så er jeg skeptisk til menn som søker jenter som er så unge. Veldig skeptisk. Det kan tenkes de har edle motiver og er durabelige karer, men det er noe det vil ta tid å overbevise meg om.