Tråd: Israel i krig
View Single Post
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
På den måten venstresiden, da spesielt SV og den tidligere utenriksministeren vår, verbalt støtter Hamas og har "hemmelige" samtaler og møter med dem. Ikke nødvendigvis er dette utenriksministeren rent direkte, men heller gjennom andre kanaler, enten f.eks si norske etterretningstjenester eller norsk hjelpe/nødhjelp-organisasjoner, og diverse diplomater.

Norge støtter Israel i mye forskjellig? Vel, vi har et handelssamarbeid med Israel, og det har hendt Norge har solgt våpen og annet, men du kan vel ikke si Norge støtter Israel i mye forskjellig..?

Ja, kanskje privatpersoner som støtter Israel gjør det, og den norske folks støtte var langt, langt støtte rett etter etableringen av Israel på 50-tallet, i forhold til det støtten er nå.
Vis hele sitatet...
Jo, det var jo nettopp det jeg sa. "smiley". Handelssamarbeid og indirekte våpenhandel er mye forskjellig. At SV har verbalt støttet Hamas får du gjerne diske opp kilder på. Og ja, Gahr Støre har hatt samtaler med Hamas-ledelse. Men har disse gått ut på at han gir sin støtte til Hamas ?

Poenget mitt var at Hamas neppe ser på Norge som noen samarbeidspartner da de også gir støtte av forskjellig slag.
Og det var fortsatt ikke deg jeg spurte noe om, men homoludens.

Sitat av Rammlied Vis innlegg
Jeg har heller aldri støttet USA sin krigføring, Jeg har støttet Norge sin, som bidrag til ISAF.
Vis hele sitatet...
Unnskyld at jeg ler nå, men hvis det hjelper deg å sove om natten så. Du har jo vært med på å støtte USAs krigføring.