View Single Post
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Som uaxed sier, ja til dlf og eu, i tillegg til at deres forslag til statsbudsjett er så lite forskjellig fra Rødgrønt at jeg knapt ser forskjellen.

DLF føler jeg blir rimelig utopisk. kan godt henge med på ideologien deres, men mener man ikke kan basere en stat på ideologi.

Piratpartiet har mye bra de, men som de selv påpeker, er de ett sentrumsparti..

Mener ikke være vanskelig folkens..
----------------------------
for min del er vel ikke Eu ensbetydende med rødt. EU som ett HANDELSAMMARBEID er vel og bra. Noen superstat vil ikke jeg være del av.

Videre er Norge fantastisk gode til å implementere alle vedtak jeg er imot, mens svært få av de jeg er for:P
Vis hele sitatet...
Lær deg litt norsk politikk og litt internasjonal politikk, og litt om hvordan EU fungerer.

At det er et svært byråkrati er det ingen tvil om, og det er en ganske så regelbundet organisasjon som i tillegg gir mange lover som fører til detaljstyring i de enkelte land. MEN det er samtidig også absolutt ingen tvil om at det er EU hovedsaklig som har ført an i det store kapitalistiske prosjektet, om jeg kan kalle det det, i Europa. Altså fra og med 80/90ish tallet og videre til nå..

Sosialistiske partier er ikke for EU fordi deres politikk er for markedsliberal og har negative utslag på arbeidstakerne(mener sosialistene), samtidig er heller ikke proteksjonistene som Senterpartiet eller ekstremt markedsliberale partier som norske DLF for EU nettopp fordi det er noen(mange...) sentrale regler på plass som gjelder for alle som er med.

I bunn og grunn bør du sette deg mer inn i politikk generelt før du bastant bestemmer deg for et parti, og før du evt sier ting som at det å være for (henholdsvis) Datalagringsdirektivet og EU er en sosialist-greie, for det er det ikke.
DLD og EU er ført an av partier som Høyre og Arbeiderpartiet, og partier i andre land som ligner norske AP og Høyre..