Tråd: Slåssing
View Single Post
Sitat av KinderLinda Vis innlegg
Å gi inn på enkeltsaker og situasjoner er irrelevant i det denne diskusjonen dreier seg om.
Vis hele sitatet...
Det er på ingen måte irrelevant å dra inn enkeltsaker da dette kan bli konsekvensen av at folk tror at den som blir slått først kan gjøre hva han vil, dette stemmer ikke. Det finnes nok av rettskraftige dommer til å bevise dette. Handlingen du utfører skal stå i henhold til faren du er utsatt for. Om jeg kommer å slår deg i bakken, snur ryggen til deg og går, er du ikke lenger i fare og har heller ikke behov for å løpe etter meg for å forsvare deg selv. Da er det snakk om hevn.

Sitat av pappabetaler Vis innlegg
Virkelig? Du ble angrepet 8 mot 1 og politiet mente du burde vært mer hensynsfull når du kjempet for livet ditt? Herregud for et tåpelig land vi lever i...
Vis hele sitatet...
Jeg husker svært lite av hendelsen pga adrenalin og slag mot hodet. Jeg har i følge vitner fortsatt og utøve vold mot en person som allerede er satt ut av spill, den andre husker jeg ikke konkret hva som ble sagt.

Er klar over at disse postene mine kan virke som jeg prøver å tøffe meg, men jeg ble litt provosert av en påstand og ønsker ikke at noen skal tro at det å først bli angrepet gir en person ubegrenset rett til å utøve vold, heldigvis.