Tråd: Listnerd.com
View Single Post
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nekroper Vis innlegg
Nå får jeg plutselig ikke lagd lister i det hele tatt lenger. Når jeg har fylt ut alt og trykker "Done, create my list" eller hva det nå står så hopper den enten bare tilbake til start eller så jobber den til nettleseren gir opp.
Vis hele sitatet...
Er på saken! Er noe muffins som har skjedd..

Sitat av homoludens Vis innlegg
Du er så utrolig heldig. Millionær før fylte 30 år. Verden er urettferdig

Men skal jo sies at du faktisk har jobbet for det også, og sikkert hatt litt flaks samtidig. Har ikke noe imot at folk har formue og tjener godt såfremt de har jobbet for pengene.

Er du helt økonomisk uavhengig nå slik at du bare kan legge inn årene, eller må du fortsatt ha en form for inntekt for å være sikret økonomisk resten av livet?
Vis hele sitatet...
Alle som kjenner meg vet at jeg jobber 10-12 timer per dag, inkludert i helger. Jeg er imidlertid ikke heldig fordi jeg har tjent masse penger ved å ha jobbet hardt, jeg er heldig fordi jeg har en jobb som jeg ikke ser på som en jobb. Jeg jobber med hobbyen min; med det jeg elsker å gjøre.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Angående hvordan dere regner ut gjennomsnitt, så hadde jeg hoppet over til trending average når noe får nok stemmer. Effekten er liten nok til at det ikke blir påtagelig, men stor nok til at den vil hjelpe ved lister som forandrer seg over tid.

I praksis:
Normalt utregning av nytt snitt (hvor n er antall tidligere stemmer):

Kode

nytt_snitt = n * gammel_snitt / (n+1) + ny_score / (n+1)
For å kjøre trending averag setter dere kort og godt en maks-verdi på n (f.eks. 300), noe som gjør at seinere stemmer vil bli vektlagt høyere enn tidligere.. så selv om det er avgitt 700 stemmer, så forandrer dere snitt som om det fortsatt kun var avgitt 300.

.. eventuellt kan jo dette være en option når man lager listen. Det er jo ikke akkurat vanskelig å implentere
Vis hele sitatet...
Hmmm.. God ide, så lenge man bruker en formel som dette kan dette fungerer bra. Jeg adder til todoen...

Sitat av uaexed Vis innlegg
Problemer når jeg prøver å lage lister nå. Prøvd 2 ganger, laster opp bilder for å så kommer ti0lbake til page 1 av "lage liste". Listen blir ikke registrert laget.
Vis hele sitatet...
På saken!