Tråd: Israel i krig
View Single Post
Sitat av uaexed Vis innlegg
Mange fine innlegg her som er svært nyanserte og fakta-baserte. La meg få trekke fram at Hamas har sagt de gir seg ikke før Israel er utslettet og alle jøder er drept. Dette vekker ikke sympati hos meg, men la nå de stakkars nordmennene få sympatisere med terrorister hvis de vil. Ignorante folk vil det alltid være som ikke klarer å se det store bildet som DumDiDum nevner, araberne dreper gjerne jøder og iraelere hvis de fikk muligheten.
Vis hele sitatet...
Så merkelig som det kanskje kan høres ut for deg, så er det ikke nødvendigvis sånn at man automatisk støtter terrorisme hvis man er mot Israels blodige og rasistiske politikk.

Jeg er motstander av at palestinere sender vilkårlige raketter mot Israel uten å vite hvor de treffer samt at lederskapet holder sin egen befolkning under et voldelig diktatur. Jeg er også motstander av Israels okkupasjon, jødisk terrorisme, trakassering, tilfeldige fengslinger med tortur (også av barn), apartheid og segregering, undertrykking, drap samt en bevisst politikk for å ødelegge sykehus, strømstasjoner, skoler samt alle andre bygg som kreves for å kunne bygge opp en selvstendig stat.

Javisst er det mange som ønsker staten Israel fjernet fra kartet, samtidig som de er motstandere av drap av sivile på begge sider. Jeg er en av dem. Å si at man av den grunn "støtter terror" er en banalisering av diskusjonen.
Sist endret av DonTomaso; 18. november 2012 kl. 22:21.