Tråd: Kjønn og rus
View Single Post
Jeg er ikke spesielt overraska. Kulturen vår stiller med radikalt forskjellige forventinger til kvinner og menn. Helt fra de er småjenter (og kanskje spesielt da) blir kvinner innprenta at de skal være "skikkelige", mens gutter gjerne møter lavere forventinger. Dette er såklart selvoppfyllende på sikt.

I tillegg til dette kan det være forskjellige kroppslige reksjoner på THC som du sier. Dette vet jeg ingenting om, men det er plausibelt ut i fra biologiske forskjeller mellom kvinne- og mannskropp.

Jeg er ikke spesielt overraska. Kulturen vår stiller med radikalt forskjellige forventinger til kvinner og menn. Helt fra de er småjenter (og kanskje spesielt da) blir kvinner innprenta at de skal være "skikkelige", mens menn gjerne møter andre og/eller lavere forventinger. Dette er såklart selvoppfyllende på sikt.

I tillegg til dette kan det være forskjellige kroppslige reksjoner på THC som du sier. Dette vet jeg ingenting om, men det er plausibelt ut i fra biologiske forskjeller mellom kvinne- og mannskropp.

Edit: Whops, her gikk noe feil. De smarte skjønner sikkert hva...