View Single Post
Sitat av Orph Vis innlegg
Det står i bunn og grunn at det kan se ut som om hasj kan forårsake hjertesvikt i enkelte tilfeller.



Og så? Nå var ikke påstanden at cannabis øker risikoen for hjertesvikt mer enn Monster, påstanden var at cannabis kan føre til hjerteproblemer, og i enkelte tilfeller, død. Denne påstanden avfeide flere i denne tråden her som løgn. Jeg kom med en lenke som viste til at det kanskje var noe sannhet i det. Enhver substans som stresser hjertet bidrar til økt fare for hjerteproblemer, og jeg har lest flere rapporter som indikerer at dette er tilfellet for cannabis. Det er ikke en sterk korrelasjon, og etter hva jeg har lest, så er man ikke engang 100% sikre på at det er virkestoffene i cannabisen som i seg selv forårsaker det, men det er verdt å undersøke nærmere.
Vis hele sitatet...
Det er sant at at det øker sjansen for hjerteinfarkt gjennom økt hjerterytme/blodtrykk. Men som artikkelen du viser til også påpeker, så gir det større risiko for hjerteinfarkt å løpe til bussen hvis du er i dårlig form. Setter du det i perspektiv, så er dette et ikke-tema for en frisk person. Men en bør da helst unngå å røyke cannabis hvis en har hjerteproblemer/veier 150 kg og sitter på sofaen hele dagen.
Sist endret av Don Veto; 10. november 2012 kl. 22:32.