View Single Post
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Det jeg mente var at jeg ikke vet hvordan motstanden er i pølsa i forhold til kroppen. Jeg brukte pølse i første omgang kun for å vise hvor mye energi man faktisk snakker om i en standard stikkontakt.

Tviler på at kroppen er like uniform som pølsa, men kroppen består av fantastisk mye energi"saltvann" som leder strøm rimelig godt. I tilegg får man jo ett høyt tverrsnitt som drar ned motstanden videre. Uten å ha noe belegg for å vite det her, vil jeg tro at kroppens motstand hadde sunket betraktelig om du hadde stukket målepinnene gjennom huden.
Vis hele sitatet...
Selvsagt, hvis du stikker to kobberspiker i armen med en ti centimeters mellomrom, skrur på strømmen og ser hva som skjer, så vil du sikkert bli svidd etterhvert. Men alle som har fått seg en karamell fra ei stikkontakt vet at man stort sett slipper lenge før noe slikt skjer. Hvis du derimot tar på kjøreledningen til toget, så vil du (hvis du overlever) trolig våkne opp uten armer - det tar ikke mange millisekundene å grille deg, for å si det slik.

Det vel mer snakk om hvilke skader det er realistisk å forvente seg av ulike situasjoner?
Sist endret av Myoxocephalus; 13. mars 2019 kl. 15:52.