View Single Post
Sitat av Zahremar Vis innlegg
Smart sparing:
Du kan jo sette en fast overføring til en sparekonto i måneden. Jeg har overført 300 kr i mnd i 5 år og har i dag spart 18 000 kr på sparekontoen som er dedikert til denne spareformen (renter ikke medregnet)

Siden jeg har Nordea har jeg tilgang til Mikrospar, som fungerer sånn at for hver gang du drar kortet i en terminal trekkes et egendefinert beløp fra brukskonto til sparekonto. Jeg har en egen MikroSpar-konto og her står det for tiden 17510,- etter at jeg startet med dette i slutten av 2009.

De to siste liker jeg å kalle for passiv sparing. Du overfører ikke penger aktivt fra en konto til en annen, det bare går av seg selv. Og da er det morsomt å se når det blir store beløp etterhvert!
Vis hele sitatet...
Passiv sparing er genialt! Men det krever jo selvfølgelig at man har litt mer penger enn man bruker da.

Forøvrig snakker de om Nordea sin mikrospar på Luksusfellen en gang for en stund siden. Den er jo god den, men etter x antall uttak kommer det helt syke gebyrer for ekstrauttak (tror det faktisk var snakk om så mye som 200kr), så vær forsiktig med å bruke mikrospar om du er dårlig til å holde deg unna sparekontoen