View Single Post
bo1e's Avatar
Trådstarter
830
Jeg ble i går kontaktet av en intern gransker som hadde fått saken. Måtte også bekrefte hendelsesforløp og detaljer ovenfor denne. Fikk beskjed om at de kom til å agere på saken idag, og at jeg ikke skulle avsløre noe ovenfor kjøper og stalle til idag, slik at de fikk anledning til å organisere det de hadde tenkt å gjøre. Jeg gikk med på det, og svarte på en purring jeg hadde fått av kjøper med enda litt mer uthaling av tid. Jeg begynte å bli bekymret for at lunten skulle bli luktet men fikk svar og det virket ikke som kjøper var urolig. Jeg sov likevel ikke så godt i natt.

Ble kontaktet på nytt av granskeren idag. De hadde konfrontert kjøper, og vedkommende var nå suspendert. Det hørtes ikke ut som de var sikker på omfanget enda. Jeg spurte om de hadde utlevert meg på noen måte, og det hadde de ikke, men dersom jeg var den eneste involvert med kjøper for øyeblikket (eller overhodet) så ble gjerne to og to lagt sammen. Jeg spurte om det var sannsynlig at kjøper ville fortsette å kontakte meg, men det trodde ikke granskeren. Jeg fikk forståelse av at de hadde gjort det klart for kjøper at de hadde kontroll på situasjonen og pengene, og at jeg derfor ikke kom til å bli kontaktet av kjøper verken med tanke på penger eller varen jeg hadde til salgs i utgangspunktet. Det håper jeg er riktig. Ellers sa granskeren også pent takk for at jeg reagerte og samarbeidet. Det var fortsatt mulig de måtte ta kontakt med meg igjen, men det var ikke helt sikkert de trengte det. Det var også mulighet for at det ville bli en påskjønnelse for mitt vedkommende. Dette ville de komme tilbake til.

Jeg håper virkelig dramaet er over..