View Single Post
Sitat av flexd Vis innlegg
Jeg ville ikke gjort det tekniske arbeidet for en fremmed person bare fordi du kom med en idé til meg.

Man kan jo like gjerne lage noe selv og heller ansette noen andre til å ta seg av support når behovet blir stort nok?

En idé er verdiløs. Verdien ligger i hvordan idéen gjennomføres til et ferdig produkt.

Et godt eksempel på dette er f.eks Facebook. Det fantes flere sosiale nettverk når Facebook ble startet. Hvorfor ble akkurat Facebook så populært som det er?
Vis hele sitatet...
Det er den vanlige tankegangen du refererer til; selg til en kunde for så å selge til flere etterpå.
Jeg skal selge til 5-15kunder først, for SÅ å lage produktet (motsatt vei).
Da vet jeg at vi lager et produkt som dekker behovet til flere kunder.

Jeg kunne i teorien solgt produktet, leid inn en programmerer for så viderefakturert kundene etter at produktet er laget.
Hele greia er at jeg ønsker å viske bort betydningen av mellommannen og gi mer eierskap til utvikleren. Gjør utvikleren en god jobb så skal han også tjene mer på det, det gjør han ikke med den "gamle" modellen.

Sitat av ompapa Vis innlegg
Tja når du sier det slik så høres det jo ut som en hvilken som helt MLM sjappe....

Korriger meg gjerne om jeg tar feil.
Vis hele sitatet...
Tenker ikke å ha noen form for multi-level slik MLM er.
Kun ett "nivå" hvor jeg selger og du utvikler. Neste nivå hvis du selger får jeg ikke noe ut av, selv ikke om du ansetter dine egne utviklere for å kjøre samme konseptet videre.