View Single Post
For min del personlig ville jeg aldri skaffet meg hund, hvis den skulle være alene i 8 timer. Noen hunder takler det greit, andre tvert i mot. Er uansett ikke særlig gøy for en bikkje og være hjemme i 8 timer uten noe kontakt. Bikkjer må pisse, drite og ha stimulering. 8 timer er ganske lenge, hvis du tenker på det.

Hunder sover jo ganske mye når det ikke er "action" rundt dem, og sove 4 av 8 timer? Høres ikke bra ut. Hunder har jo ikke særlig tidsbegrep men vil tro de skiller godt på en tur ned i vaskekjelleren og en hel arbeidsdag.

Har selv 2 bikkjer, min mor er hjemmeværende så de får lange turer og har det helt supert.

Hva skal du plutselig gjøre hvis du får en bikkje som ikke takler og være alene hjemme? Du kan jo finne ut dette på forhånd men hvis ikke, gjør hunden opprør. Bjeffe, bite ledninger og ødelegge ting. Drite over hele huset, pisse. Ja lista er lang.

Vil IKKE anbefale deg og skaffe hund.

Men opp til deg, vil tro at hunden hadde hatt det MYE bedre med deg hjemme oftere og mer. Husk at du er ALFA og en ALFA er en som tar ansvar

Om du alikevel skal skaffe hund; ADOPTER. Tenk hvor mye du gleder en hund som slipper og sitte i bur. Trives helt sikkert bedre i leiligheten din.

heartslava.