Tråd: Utdanning?
View Single Post
Sitat av CokeLover Vis innlegg
Altså, er du god programmerer og har en god portefølje så er det nok til å få deg jobb.
Jeg anser ikke meg selv som wunder-kid, og jeg har lært meg programmering selv og fått jobb og flere jobbtilbud.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, erfaring teller i massevis. Jeg er enig i deg om det, men nå har jeg førstehåndserfaring fra en jobbsøkers perspektiv i dagens IT-verden. Altså, jeg fikk en jobb jeg søkte på. Dette var bare 6-7uker siden. Jeg søkte da jobber med bakgrunn i skolegang. Dette var sykt vanskelig da mine karakterer er dritt i enkelte emner. Jeg hadde ikke forventet at å finne en jobb, med relevant utdannelse, skulle være så vanskelig. Og jeg kan ikke forestille meg hvor hardt det å få en jobb må være for en person uten utdannelse, uten erfaring, 19-23år gammel; sende en søknad til et firma der det står "Jeg har ikke noe skolegang, men jeg er veldig flink. Har lært meg programmering på egenhånd liksom".
Uten en snarvei inn så står du da stille. Med tanke på dette vil jeg si 3 år på skole er en god investering.