View Single Post
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av ompapa Vis innlegg
Totalt uenig med deg her. Og hvorfor omtaler du husleieloven som "høygafler og fakler"? Er du kanskje en grisk og grådig slumloard selv? Eller er det bare en hersketeknikk du bruker for snakke ned husleieloven?

Husleieloven er minstekravet både utleier og leietaker skal forholde seg til.
Når utleier ikke følger loven sier jeg bare trist for utleier.
Vis hele sitatet...
Heh.. Takker
Nå var det ikke husleieloven jeg omtalte som "høygafler og fakler", men heller måten TS fremstiller situasjonen sin på samt de andre som kommer med "STÅ PÅ KRAVA!" "DU HAR DINE RETTIGHETER, BRUK DE!!" uttalelser. For all del, jeg er på leietakers side, som regel i hver situasjon, for jeg er ikke en "slumlord" som du kaller meg (hersketeknikk sa du?). Dog reagerer jeg på at TS kommer trekkende tilbake hit, etter å ha godtatt oppsigelse pr. sms og skal ha hjelp til å fremdeles bli boende, når han har ca. 25 dager igjen av botiden, om jeg har regnet rett.

Husleieloven skal begge følge, og jeg er enig at det blir trist for utleier om utleier ikke følger denne, men det blir også trist for leietaker om vedkommende ikke følger denne også. Lik for begge parter.
Samt i kontrakten skal det også stå at leietaker her har 1måned på seg for å klage på oppsigelse av leieforhold.