View Single Post
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av SteinOveHelset Vis innlegg
Jeg vet det er en legitt grunn for å si opp.
Og jeg vet det har gått over en måned, men jeg fikk ikke beskjed om at jeg hadde en måned på meg. Og i følge husleieloven skal hun gi beskjed om det.
Grunnen til at jeg vil fortsette å bo her er at jeg skal flytte videre om noen måneder, og blir rimelig vanskelig å finne en annen plass å bo i noen få måneder bare.
Vis hele sitatet...
Da får du sette deg ned og snakke med huseier. Si at du kanskje ikke var så smart når du godtok oppsigelsen for en god stund siden og høre om det er mulighet for at du kan bli boende der en stund ekstra siden du snart skal flytte uansett.
Om du virkelig vil trekke inn advokater og hva enn annet for at du ikke har satt deg inn i leiekontrakt og lover/regler for leie/utleie (samme for utleier da) for bare en/to måneder ekstra i samme leilighet høres merkelig ut for min del.
Det er så jævlig mye i verden som kan løses om folk snakker med folk. F.eks at du heller snakker med utleieren din, istedenfor at du skal skrive et innlegg på bruket her og få ørten tips om "hvordan du kan ta utleier!!111" eller "RING FORBRUKEROMBUDET OG PRESSEN!!111".. If you catch my drift.

Forøvrig fikk du samme tipset 31. juli av TDSzevz. Og det med 1 måneds klagefrist skal stå i kontrakten din.
Sist endret av Magisk; 6. oktober 2012 kl. 11:56.